Niedziela, 19 listopada 2017, tydzień parzysty (46)

Strona główna

WYCIECZKI DO WROCŁAWIA W DNIACH 14 I 21 MAJA 2016 ROKU

« Przejdź do listy aktualności

W dniach 14 maja br. oraz 21 maja br.

Związek Nauczycielstwa Polskiego w Politechnice Łódzkiej

wraz ze Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Uniwersytecie Łódzkim

zozrganizował dwie rodzinne wycieczki do ZOO i Afrykarium we Wrocławiu.

W pierwszym terminie pojechał jeden autokar z pracownikami Politechniki

Łódzkiej - członkami ZNP PŁ oraz pracownikami naszej Uczelni.

W drugim terminie, ze względu na bardzo duże zainteresowanie wyjazdem,

pojechały trzy autokary.

21 maja br. dzień był pogodny, tak jak jadąca do Wrocławia grupa. Zdyscyplinowana, więc wyjechaliśmy punktualnie. Trasa szybkiego ruchu, bezkolizyjna, autokar wygodny - coraz lepiej się podróżuje. Dotarliśmy już ok. 11.00 do wrocławskiego ZOO. I tu mała niespodzianka. Przewodnika nie będzie, zwiedzamy indywidualnie. Czas  wolny dla grupy do godz. 18.00. Idziemy więc na zwiedzanie. Przed nami  Afrykarium,  oglądamy zwierzęta czarnego lądu. Klimaty prawdziwie afrykańskie. Gdyby nie te ogrodzenia można przez chwilę pomyśleć że tam jesteśmy naprawdę. Ciekawostką jest że tego właśnie dnia, czego oczywiście nie mogliśmy zobaczyć,  urodził się mały hipopotamek płci żeńskiej o imieniu   Zumba. Urodziła go Rumba a babka to Samba, same taneczne imiona. Rekiny, płaszczki i inne duże ryby podziwialiśmy z akrylowego tunelu, robi to wrażenie. Nie tylko to. Wyszłyśmy oszołomione i prosto na lody, ciastka i kawę.  Tutaj już się rozdzieliliśmy, niektórzy zostali , my pojechałyśmy zobaczyć Rynek i Stare miasto.  Piękny Ratusz i jeśli ktoś dawno nie był to zobaczył duże zmiany. Mnóstwo turystów i restauracyjki na każdym kroku, jedna obok drugiej.  Którą wybrać? Można się zmęczyć ich wybieraniem. Zwiedzając Katedrę natrafiliśmy na ślub. Piękny ale nikt już nie daje kwiatów Parze młodej. Znak czasu. Nie wiadomo co sobie młodzi zażyczyli. Po południu dołączyłyśmy do grupy która zwiedzała japońskie ogrody o bajecznych o tej porze barwach azalii. Podziwialiśmy tańczące fontanny. Wracając byliśmy pod wrażeniem wspaniałego dnia, który długo będziemy wspominać.